Slavkov u Brna, Bučovice a Moravský kras

16. června 2018 v 20:23 | Jana |  Cestománie
Je to pár týdnů, co jsem s přítelem na dva dny navštívila Jižní Moravu. Jelikož odtud pochází celá má rodina, stále jsou místa, která jsem neviděla a stojí za návštěvu. V dnešním článku si zlehka projdeme města již zmíněná v názvu spolu s fotkami.

Můžete si povšimnou, že tuto úvodní fotku tvoří zámek Slavkov u Brna a moje maličkost. Na tomto zámku jsem byla již potřetí a musím říct, že se mi líbí ze všech mých navštívených zámků nejvíce. Je to obrovský zámek s obrovskou zahradou - 15,5 ha. Vlastně se tam zrovna konalo svatební focení, takže jsme měli menší zpestření. S přítelem jsme si chvíli poseděli na lavičce u kašny, a poté se vydali na náměstí pro zmrzlinu.

Bučovický zámek. V Bučovicích jsme byli ubytovaní v penzionu Sole, který se nacházel hned v centru. Takže náměstí i zámek jsme měli naproti oknu alias přímo před nosem. Bučovice mi sami o sobě nepřijdou zajímavé, ale když už jsme tam byli ubytovaní, proč toho nevyužít.

Další den, když jsme se vyspali do krásy, jsme vyrazili na delší výlet a to přesněji do Moravského krasu, kde na nás čekala Macocha a Punkevní jeskyně. Po cestě jsme se ještě stavili na rozhledně Chocholík v Drnovicích. Musím říct, že je to zatím ta nejzajímavější rozhledna, kterou jsem kdy na vlastní oči viděla. K rozhledně jsme ještě museli necelé 2 km dojít, protože k ní není přímá cesta vhodná pro auto.

A teď už k tomu nejlepšímu na konec. Ačkoliv nám při našem cestování nesčetněkrát selhala navigace, přesto jsme zavčasu dojeli na místo. Nejdříve jsme šli shlédnout Macochu z "balkónku" a je to nářez. Neměla jsem možnost fotit, celkem se mi dělalo zle při představě, že nahnu mobil přes zábradlí, někdo mě strčí a bude po mobilu. Je to díra jako hrom - 139 m hluboká (ovšem s minimem vody). Nezbývalo nic jiného, než sejít dolů a prohlídnout si ji zblízka. Cesta byla krásně přizpůsobená, takže se šlo pořád po schodech dolů, až k propasti. Selfie s propastí sem dávat nebudu, ačkoliv je to jediná pořízená fotka. Zastihli jsme skupinku uvnitř propasti a zrovna jim tam začala uvnitř jeskyně hrát hudba a rozléhala se opravdu všude a bylo to neuvěřitelně krásný!

(z internetu)

Poté jsme se s mým milým rozhodovali, kudy se vydat dál. Zda jít na vyhlídku Koňský spád, nebo směr Punkevní jeskyně. Vydali jsme se tím druhým směrem a byla to opravdu dlouhá cesta z kopce skrz les (něco jako České Švýcarsko). Ovšem ten stín se v tom příšerném horku hodil (všem, kteří nekamarádí s hmyzem, doporučuji repelent). Ocitli jsme se u Punkevní jeskyně, kde se také nachází lanovka, kterou jsme ovšem dobrovolně nevyužili. Největším zklamáním bylo, že vstupenky do jeskyně byly vyprodané (před návštěvou si zjistěte otvírací dobu). Tak jsme alespoň navštívili informační místnost s fotografiemi a video dokumentem o jeskyni - což bylo přínosné.

Celkově jsme za ty dva dny měli ušlápnuto něco málo přes 20 km. Ocitli jsme se také ve Vyškově, jelikož tam bydlí má babička s dědou, takže pokud tam někdy zavítáte, tak mohu doporučit Dinopark, Zoopark, Hvězdárnu, Zámek se zámeckou zahradou, kostel a náměstí.

Doufám, že se Vám tento druh článku líbil, protože jich plánuji mnohem víc (a slibuji, že bude víc fotek, zapracuji na tom :D).

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Petra Petra | Web | 17. června 2018 v 8:10 | Reagovat

Super typy na výlet!
Já tyto članky naprosto miluju, sama je píšu od loňského roku a je to naprosto super. Strašně mě baví je psát.
Na dalši články se určitě těším :)

2 Lucka Lucka | Web | 17. června 2018 v 8:18 | Reagovat

Krásný článek, v Moravském krasu jsem byla, navštívili jsme i skoro všechny jeskyně a je tam krásně. Na komáry si člověk musí dát bacha, to je fakt, to vlhko je přitahuje. :-)

3 Klár Klár | Web | 17. června 2018 v 19:34 | Reagovat

Takový výlet bych také brala! Snad budu co nejdříve dokupy a taky budu moct:-).

Moc hezké fotky! :-)

4 Tereza Outcry Tereza Outcry | Web | 19. června 2018 v 17:41 | Reagovat

Na J. Moravě jsem byla minulý rok a ten zámek jsme bohužel nenavštívili. Škoda, je pěkný. :-) A taky vždycky, když někde vidíme svatbu, tak je to velká atrakce. :-D

5 Ennie Ennie | Web | 19. června 2018 v 17:41 | Reagovat

Tak asi budu muset znovu do Slavkova, byla jsem tam jen v zámecké zahradě na festivalu, ale moc jsem tomu nevěnovala pozornost. Macocha je super a to jak tam hraje hudba je fakt krása :). A Vyškov mě docela okouzlil takové menší příjemné město. Kdoví třeba se tam někdy nastěhuji :D. Zatím vím, kde bydlet nechci :D. Uvidíme, kam mě ale život ještě zanese :).

6 Anička Anička | Web | 20. června 2018 v 12:39 | Reagovat

Super článek :) ! Na Macochu se chystám taky, ale ještě úplně nevím kdy :D Hah.

www.thewaybya.webriter.cz

7 Leník Leník | Web | 20. června 2018 v 14:05 | Reagovat

To musel být krásný výlet :-). Ja mám Moravu moc rada ! Vždy se tam moc těším. Na Macoše jsem byla, jezdili jsme i na lodičkách.

8 Lux Lux | Web | 21. června 2018 v 16:23 | Reagovat

Skvělý výlet. Na žádném z těchto míst jsem ještě nebyla, mám to přeci jen dost z ruky, přes celou republiku. Ale jednou!

9 Molly. Molly. | E-mail | Web | 22. června 2018 v 18:34 | Reagovat

Výlet super. Já jsem z východní Moravy a musím říci, že jsem tam nikdy nebyla. Moje máma mi říkala, že propast Macocha je ale krásná. Tak snad se tam pojedu taky někdy podívat :)

10 Adela Adela | Web | 23. června 2018 v 13:40 | Reagovat

Jsem asi ostuda, ale ani na jednom místě jsem nebyla :D Každopádně na Macochu asi chci už nějaký ten čas podívat, tak třeba o prázninách! :)

11 Zuzulet Zuzulet | Web | 23. června 2018 v 17:15 | Reagovat

Už dlhšie chcem viac toho cestovať takže typy na výlet beriem :D Tie fotky sú všetky dokonalé! Najviac sa mi páčia fotky prírody

12 Barbara Barbara | E-mail | Web | 24. června 2018 v 14:23 | Reagovat

Na Moravě jsem byla jednou. Navštívila jsem Macochu a Lednici jsem měla na zbytek týdne :D
Na Moravu se opět chystám, alespoň mám dobrý typ :) Zámky obdivuji.
Moc hezké fotky máš :)

13 Lucy Lucy | Web | 26. června 2018 v 18:25 | Reagovat

Super tipy na výlet. Nikde ze jmenovaných míst jsem nebyla. Ale vypadá to tam nádherně. :-)

14 nika nika | Web | 28. června 2018 v 19:52 | Reagovat

Na většině míst, která zmiňuješ, jsem nebyla, ale Macochu jsem viděla poměrně nedávno. Je to tam takové strašně magické, to místo se mi fakt líbilo :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.